poniedziałek, 22 grudnia 2014

1893 - cud koszula



Temat bieliźniany jest jak najbardziej związany ze
 świętami Bożego Narodzenia - jakby nie było,
bielizna jest w gamie standardowych  podarunków.

W prezencie dla Was - niesamowita koszula.
Przepraszam Was bardzo ale zdjęcia nie wyszły mi 
tak ostre jak myślałam, kiedyś je podmienię na lepszej 
jakości ale mam nadzieję, że i tak zobaczycie najważniejsze :-)

Jestem przyzwyczajona do widoku koszul z
prostą koronką, geometrycznymi motywami i
powtarzalnymi elementami. 
Ta koszula wymyka się klasyce.
Aż wierzyć się nie chce, że takie cuda noszono 
ukryte przed ludzkim wzrokiem. 
Na pewno jest to koronka szydełkowa, 
możliwe że irlandzka lub jej kuzynka.

 "La Mode Nationale"
nr 382, 19 aout 1893
cała strona


Zbliżenie na cały karczek koszuli


Zbliżenie części wzoru z ptaszkiem



Zbliżenie na dekolt



Zbliżenie na rękawki:
Wiem, że najbardziej nieostre ale w sam raz ten wzór jest łatwy :-)



W związku z zainteresowaniem na tematy szydełkowe
- wkrótce temat o kołnierzykach :-)


4 komentarze:

  1. Szalona! Zawsze mi szkoda, że takie cuda lądowały pod spodem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna, ciekawe ile by mi zajęło zrobienie, chyba dekadę :) Wole szyć, ale jakby ktoś mi takie ptaszki wydziobał na szydełku to mmm... :) Kocham takie cudeńka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczna! Aż szkoda chować takie koronki pod ubraniem ;)

    OdpowiedzUsuń